Sessió 11 (24/11/2010)
Objectius de la sessió:
- recordar la sessió anterior
- conèixer els trets dialectals del rossellonès i del central
- esporgar un text
- acordar com podem avaluar la unitat 1
Què hem après?
Com ho hem fet?
Hem començat la sessió completant la taula amb el nom dels territoris (domini lingüístic).
2. 1. Hem demanat com podem diferenciar els dialectes.
2.2. Hem format petits grups en què cadascú tenia un parell de textos. Els havien de llegir i determinar-ne el dialecte, tot i que n’hi havia un que era escadusser. Hem anat apuntant tots els trets (textos rossellonès).
2.3. Hem repartit les graelles i els trets que havien de buscar cada grup (sistema vocàlic tònic i àton, ús d’articles i 1a persona del present d’indicatiu).
2.4. Hem repetit l’activitat però ara amb els trets del central.
3.1 Hem repartit a cada component del grup un capítol del conte:
S’havien d’agrupar per capítol i redactar amb una oració cada un dels paràgrafs del conte.
3.2. Havien d’agrupar-se de nou i llegir el resum de cada capítol.
Què he entès bé?
Què no acabo d’entendre?
Quins deures hem de fer?
A partir dels esquemes de cada capítol, han de redactar el resum.
Recordeu que heu de valorar dos resums sobre l’aprenentatge actual. Heu de comentar-los en el bloc dels autors.
El llop no enten l’opinió dels humas. Te gana, mata i roba les mandonguilles de la caputxeta, s’empanadeix del que ha fet, li te estima. Els humans per error maten el llop del cap de la bandada. Ara el llop és feliç, el seu rival es mort i repren el control.
Jaume, no puc assistir a classe, estic treballant i tinc el torn de tarda. Segueixo les classes a travès del bloc.