Sessió 18 (10/01/2011)
Objectius de la sessió:
- Reconèixer contactes fonètics: emmudiments i sensibilitzacions
- Aplicar els diferents sintagmes i com s’estructura
- Reconèixer l’estructura argumentativa
Què hem après?
Com ho hem fet?
1. 1. Per parelles hem fet l’exercici 5 de la pàg. 270. Ens hem adonat quin fenonem passa. En la posada en comú ens hem fixat en casos que en canvi es pronuncia la consonant.
1.2. Hem dividit la classe en dos grups. Cada grup es prepara la lectura d’un dels poemes ( la-vaca-cega).
1.3. Després per parelles s’han llegit el poema mentre el company reconeixia el fenomen de la grafia marcada en negreta.
1.4. Finalment, hem vist en què consistia aquests dos fenòmens consonàntics.
2. Hem analitzat l’oració següent:
Un amic és una persona amb qui es pot pensar en veu alta.
2.2. Després els repartim la pauta de treball i en fem la posada en comú.
3. Dividim el grup classe en diferents grups per analitzar els articles d’opinió sobre Wikileaks (Graella sobre wikileaks SOLUCIÓ).
Què he entès bé?
Què no acabo d’entendre?
Quins deures hem de fer?
Fer l’anàlisi sintàctica de les oracions de l’ex. 22, pàg. 29
Llegir l’article d’Antoni Bassas
Ø
Un amic és una persona amb qui es pot pensar en veu alta.
Ind. N V ind. N prep. PN PN V V prep. N Adj.
S Adj
SN SN
S Prep. S Prep.
SN SV
SN SV O (S Adj)
O