Sessió 40 (30/03/2011)
Objectius de la sessió:
- Reconèixer les diferents perífrasis verbals i saber aplicar-les correctament
- Contextualitzar uns fets històrics
- Valorar les entrades
- Comprendre textos en diferents variants diacròniques
per kodachrome65
Què hem après?
Que no serien o seran sinó que deuen ser
Que fem en comptes d’estem fent
Com ho hem fet?
Hem fet una pluja d’idees per preparar un qüestionari per elaborar el perfil d’una persona. A l’hora de recordar les diferents perífrasis , hem insistit en les remarques del llibre. Després hem fet els exercicis 14 i 15 de les pàg. 232 i 233.
Els hem repartit els esdeveniments històrics perquè seleccionessin els que estaven relacionat amb el seu tema. Després els hem passat el quadre cronològic i els han situat. HISTÒRIA DE LA LLENGUA activitat
Hem fixat uns criteris per elaborar les properes entrades.
Hem distribuït els nous temes:
1) La poesia (Pilar)
2) El segle d’or (Sònia)
3) La Decadència (Marta)
4) La Renaixença (Puri)
5) Segle XX (I): des del modernisme fins el 1936
6) Segle XX (II): des de 1936 fins el 1975
Què he entès bé?
Què no acabo d’entendre?
Quins deures hem de fer?
de la pàg, 235, ex. del 17 al 21
preparar la segona entrada sobre història de la llengua