Sessió 19 (12 /01/ 2011)
Objectius de la sessió:
- Repassar els usos dels signes de puntuació
- Reconèixer l’estructura argumentativa
- Reconèixer-ne els elements: tesi i arguments
- Reconèxier els tipus d’arguments
Què hem après?
Com ho hem fet?
Hem analitzat les oracions de l’exercici 22 de la pàg. 29: primer, les categories gramaticals; després, els sintagmes.
1.1.Individualment han mirat de justificar l’ús del signe de puntuació a partir dels exemples que tenen ( Signes de puntuació). Després han mirar de completar-ho amb un company. Finalment hem fet la posada en comú.
Què he entès bé?
Què no acabo d’entendre?
Quins deures hem de fer?
Ex. 5 de la pàg. 143-144
Consultar l’apartat de puntuació del Centre de Redacció; sobretot els errors més freqüents.
L’exercici següent:
Subratlleu les grafies en les quals es produeixi un emmudiment:
55. a) Professor i alumnes
b) Anar i venir
c) Vaig anar-hi
d) Aquest dia i aquest any
e) Vint-i-dos
56. a) Vint gegants
b) Vint anys
c) Anant-hi i venint-ne
d) Anem a parlar-ne
e) Vol convèncer-los amb els seus parlaments i fer-los canviar de parer.
Extret del llibre de FERRAGUT, Toni i al. (1997): Material didàctic per a cursos de nivell D.Barcelona, EAPC