Sessió 51 (18/05/2011)
Objectius de la sessió:
- Valorar uns textos escrits
- Llegir en veu alta els textos escrits
- Revisar les errades
- Elaborar un esquema
- Aclarir dubtes: anàlisi sintàctica
per kodachrome65
Què hem après?
Com ho hem fet?
Hem decidit com havia d’enfocar la revisió textual. Si valoràvem cadascun dels textos i després fèiem la correcció individualitzada o passàvem directament a aquesta darrera activitat.
Hem valorat cadascun dels textos. Repartíem una còpia del text i l’autora el llegia en veu alta. Després el valoràvem entre tots.
Hem recordat les fases del procés d’escriptura.
Hem repartir de nou els textos, però ara a cada autora el seu amb els errors marcats. Hem explicat el significat de cada un dels senyals. S’han corregit les errades i les hem comentades.
Finalment, hem analitzat les oracions següents:
L’Ignasi ha complert 11 anys i no és d’aquells nens gaires xerraires ni comunicatius.
Les ulleres que porta li donen un cert aire de seriositat i de bon minyó.
Què he entès bé?
Què no acabo d’entendre?
Cal mirar d’invertir temps en la planificació del text: tant a l’hora de generar les idees com d’ordenar-les. Cal fer un esquema perquè és la manera d’organitzar el text. Hem recordat que un paràgraf desenvolupa una idea. Han de ser equilibrats d’extensió entre uns i altres. Si no, els puc ajuntar (hauré de recórrer a marcadors textuals). Així aniré més ràpid a l’hora de redactar i també em podré concentrar a revisar el text.
Hem repassat l’ús de les majúscules.
Quins deures hem de fer?
Mirar les tècniques per revisar i millorar un text.